Δια βίου Μάθηση
08 Δεκεμβρίου 2022

Ημερολόγιο

Δευ
Τρι
Τετ
Πεμ
Παρ
Σατ
Κυρ
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Δεξιότητες

Δεξιότητες (skills)

Δεξιότητες (skills) είναι η ικανότητα εφαρμογής της γνώσης και της τεχνογνωσίας για την ολοκλήρωση των καθηκόντων ή την επίλυση προβλημάτων. Στον 21°αιώνα οι δεξιότητες, οι οποίες είναι σημαντικές και  συνδράμουν θετικά στην επιτυχία στις σπουδές και την σταδιοδρομία, είναι η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επικοινωνία.

 

Soft Skills (μαλακές ή οριζόντιες δεξιότητες)

Παλιότερα, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο και η εργασιακή εμπειρία ήταν ιδιαίτερα σημαντικά στην εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας. Όμως, στο σύγχρονο κόσμο φαίνεται ότι οι εργοδότες δίνουν έμφαση σε συγκεκριμένες δεξιότητες που κάνουν τον υποψήφιο να ξεχωρίσει και να ενταχθεί ομαλά στο νέο εργασιακό περιβάλλον. Οι δεξιότητες αυτές ονομάζονται soft skills (μαλακές ή οριζόντιες δεξιότητες).

Τι είναι όμως τα soft skills; Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (cedefop), τα soft skills είναι οι δεξιότητες ενός ατόμου που δεν εξειδικεύονται σε ένα μόνο τομέα εργασίας, αλλά εμπίπτουν σε όλους τους τομείς και σχετίζονται με προσωπικά χαρακτηριστικά (αυτοδιαχείριση, αυτοπεποίθηση) και με κοινωνικές ικανότητες (επικοινωνιακή ικανότητα  και συναισθηματική νοημοσύνη) Skills Panorama Glossary. Σήμερα οι εργοδότες συχνά αναζητούν τα παρακάτω soft skills: επαγγελματική προσαρμοστικότητα, ομαδικό πνεύμα, συνέπεια και ενσυναίσθηση.

 

Hard Skills (σκληρές ή καθετές δεξιότητες)

Τα hard skills είναι τυπικά προσόντα, τα οποία μπορούν να προσδιοριστούν και να αξιολογηθούν. Είναι συγκεκριμένες δεξιότητες σχετικές με το αντικείμενο εργασίας που χρειάζεται για κάθε επάγγελμα, δηλαδή τα hard skills για έναν τεχνίτη είναι η χρήση των μηχανήματων, ενώ για έναν εκπαιδευτικό είναι η γνώση κανόνων γραμματικής.

Από τα πιο δημοφιλή hard skills στη σύγχρονη κοινωνία είναι: η καλή χρήση υπολογιστών, η καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, η διαχείριση social media και η γνώση προγραμμάτων ΕRC ή CRM.

Να θυμάσαι τα hard skills θα σε οδηγήσουν στη συνέντευξη, αλλά δε θα σου εξασφαλίσουν την πρόσβαση και την παραμονή στην εργασία.

 

Και κάτι ακόμη…

Τα soft skills και τα hard skills λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους. Συγκεκριμένα, για μία θέση υπαλλήλου γραφείου χρειάζονται οργανωτικές δεξιότητες (soft skills) και γνώση χρήσης υπολογιστή (hard skills).

Παρόλα αυτά, τα soft skills θα ενισχύσουν τόσο σημαντικά το προφίλ του υποψήφιου που θα του δώσουν προτεραιότητα σε μια θέση εργασίας, όπου μπορεί να διαθέτει παρόμοια τυπικά προσόντα με κάποιον άλλο υποψήφιο.

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

The skills employers want! (europa.eu)

Δεξιότητες και αγορά εργασίας

Ευρωπαϊκός δείκτης δεξιοτήτων

Πρόβλεψη και αντιστοίχιση δεξιοτήτων

Πρόβλεψη δεξιοτήτων

Μatching skills and jobs

Share the story: